3 december 2012

Snelle courgettesoep



Omdat ik regelmatig aan het einde van mijn weekeinde nog behoorlijk wat groente in de groentela heb liggen, is een snelle soep een mooie oplossing. Dit weekeinde was het de beurt aan de courgettes. Binnen een half uur stond de soep op tafel. Ideaal dus voor een tussendoormoment, of voor een luie avond. Eigenlijk maakt het niet uit wat je erin doet, soep is makkelijk en smaakt meestal prima. Maar goed, om toch een recept te kunnen plaatsen heb ik even opgeschreven wat er zoal in deze variant ging.
Eens in de zoveel tijd ga ik naar de plaatselijke Toko en sla mijn slag met de kruiden. Grote zakken verschillende kruiden voor een mooie prijs. In plaats van kerriepoeder gebruik ik meestal Surinaamse Massalakruiden. Net even wat smaakvoller dan de kerriepoeder uit de supermarkt. Maar die laatste is een goed alternatief als je geen Toko in de buurt hebt.









Nodig:
  • 2 courgettes
  • 1/2 prei
  • 1 rode ui
  • 2 knoflooktenen
  • olijfolie
  • 1 liter bouillon
  • 1-2 el massalakruiden of kerriepoeder
  • peper
  • eventueel geraspte oude geitenkaas

Bereiding:
  1. Snij de groenten in stukken.
  2. Fruit de ui en knoflook kort op laag vuur.
  3. Bak de massala/kerriepoeder even mee.
  4. Voeg de prei en courgettes toe
  5. Voeg de bouillon toe en laat koken totdat de groenten gaar zijn
  6. Pureer de soep tot gewenste dikte
  7. Garneer eventueel met de geraspte oude geitenkaas


Geen opmerkingen:

Een reactie posten