8 januari 2013

Kokossoep met gerookte kip

Nota bene uit de Libelle heb ik dit recept. Op zoek naar gerechten om met kerst te maken trof ik in een van de kerstlibelles het recept voor kokossoep met gerookte kip aan. Alhoewel ik me van de smaak weinig kon voorstellen, won de nieuwsgierigheid het. En wat een succes! Makkelijk te maken, in een vloek en een zucht gemaakt en erg smaakvol. Omdat er rijstnoedels en gerookte kip in gaan, is de soep een prima lunchmaaltijd. Zonder die noedels zal de soep vast ook heerlijk smaken, denk ik.






Nodig
  • 800 ml kippenbouillon
  • serehstengel, doormidden en opengesneden
  • flinke sjalot, heel fijn gesneden
  • 1 teen knoflook, geperst
  • 2 cm verse gember, geraspt
  • 200 ml kokosmelk
  • 150 gram gerookte kip
  • evt een chilipeper
  • 50 gram rijstnoedels

Bereiding
  1. Fruit in wat olie de sjalot en de knoflook op laag vuur glazig (ongeveer 5 minuten).
  2. Voeg de gember, serehstengel en de bouillon toe en laat dit ongeveer een kwartier koken.
  3. Bereid in de tussentijd de rijstnoedels volgens de gebruiksaanwijzing.
  4. Haal de serehstengel uit de bouillon, voeg de gerookte kip en de kokosmelk en de noedels (en eventueel de chilipeper) toe en laat nog 5 minuten zachtjes doorkoken.
  5. Breng op smaak met wat peper en, als je het hebt, garneer met wat verse korianderblaadjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten