23 maart 2013

Frittata met stilton

Collega Arman wilde graag wat meer vegetarische recepten. En omdat hij mijn leverancier van tal van lekkere recepten is, moet ik hem maar te vriend houden. Dus bij deze een vegetarisch recept. Eerlijk is eerlijk: ik had het recept er anders toch wel op gezet. Maar ach, wat maakt het uit.

Het recept komt uit een van de tijdschriften van Jamie Oliver. Zoals gebruikelijk pas ik zijn receptuur vaak aan door een teen knoflook in het gerecht te mikken.Ook gebruikt hij bimi. Nu vind ik bimi ook erg lekker, zeker als afwisseling van de standaardgroenten. Alleen is het niet altijd verkrijgbaar en bovendien ook niet echt goedkoop. Alternatief dat ik dan gebruik is broccoli. De totale bereidingsduur is ongeveer 30 minuten. Eerst even op het vuur, daarna in de oven. Zorg wel voor een pan, die zowel op het fornuis als in de oven kan.






Nodig (4 personen)
  • 200 gram bimi (of broccoli)
  • olijfolie
  • 1 teen knoflook, geperst
  • 6 eieren
  • peterselie
  • 50 gram stilton, verkruimeld
  • 1 flinke el geraspte parmezaanse kaas
  • beetje roomboter

Bereiding
  1. Verwarm de oven voor op 200 graden.
  2. Snij de bimi (of broccoli) in stukjes, snij ook de steeltjes mee.
  3. Gril de bimi een minuut of 8 op hoog vuur, totdat ze geschroeid zijn en bijna gaar zijn. Laat ze afkoelen. Hussel ze dan met wat olijfolie door elkaar.
  4. Kluts de eieren in een kom, voeg peper knoflook en de peterselie toe. Roer de beide kaassoorten toe en roer er dan de bimi door.
  5. Smelt de boter met een el olijfolie in een ovenvaste pan. Schenk het eiermengsel erin en bak een minuut of 2 a 3. Blijf roeren.
  6. Zet dan de pan in de oven. Na ongeveer 8 minuten is de frittata een beetje gerezen en helemaal gestold.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten