15 april 2013

lamskofte II

Ik had al eens eerder een recept voor lamskofte geplaatst. Maar zoals bij veel gerechten, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Zo ook met de lamskofte. Was het eerste recept een combinatie met lamsgehakt, honing, tijm en pistachenoten, deze keer is het een gekruid lamsgehakt. Ik heb gerookte paprikapoeder gebruikt. Die is zo ontzettend lekker! De smaak is rokerig, heel apart. Maar geheid dat je er ook gewone paprikapoeder in kunt doen, waarom ook niet. Mocht je op zoek zijn naar gerookte paprikapoeder (ik deed er ongeveer twee jaar over omdat ik geen zin had om online een kruid te bestellen): ik heb mijn potje kruiden gevonden bij Dille&Kamille.


Nodig (voor ongeveer 12 kofte)
  • 300 gram lamsgehakt
  • 1 ui, fijngehakt
  • 1 teen knoflook, fijngehakt
  • 30 gram verse peterselie, fijngehakt
  • 1/4 tl piment
  • 1/4 tl chilipoeder
  • 1/4 tl gerookte paprikapoeder
  • snuf zout
  • wat zwarte peper

Bereiding
  1. Meng het gehakt met alle ingrediƫnten en kneed goed door.
  2. Je kunt er balletjes van maken en deze in een pan bakken, maar je kunt het gehakt ook om spiezen heen vouwen (goed aandrukken) en de kofte op de barbeque bakken. Dat is ook erg lekker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten